Radiotelewizja to próba wdrożenia w polskich warunkach nowoczesnej telewizji społecznościowej. Obecne są już pierwsze produkty multimedialne, np. Walizki Tuluse'a Lupera
Plany emisji tradycyjnej
Chcemy zaoszczędzić na kosztach produkcji stacji, i działając na najbardziej postawowej infrastrukturze technicznej, przedstawić bardziej wysmakowaną stylistycznie ofertę. Chcemy pokazać że w obecnych warunkach finansowania sieci telewizyjnych z reklam mimo wszystko jest możliwość zapewnienia wysokiej jakości relatywnie porównywalnym kosztem. Chcemy przywrócić magię telewizji, nawet jeśli nasza stacja będzie miała początkowo niewielki budżet.
Stąd skupienie się na prezentacji producentów zewnętrznych. Jako niewielka stacja TV nie skupiamy się na własnych produkcjach, staramy się wybrać i zaoferować te produkty, które są wartościowe, przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów własnych obsługi stacji TV. Chcemy działać jako niewielkie przedsiębiorstwo skupione na zapewnieniu usług dobrej jakości. Rozbudowa skali podmiotu realizującego tą usługę nie jest dla nas celem samym w sobie.
Rodzaje audycji
Mimo skąpych środków finansowych staramy się przywrócić blask formule telewizji naziemnej, dziś porzuconej przez większość użytkowników z naszego środowiska (dominuje tutaj forma telewizji opartej o serwisy oferujące hosting plików video w sieci, co jednak wyklucza nas z rynku nadawania dłuższych produkcji, nierentownych przy ich sprzedaży poprzez sieć web).
W sezonie 2013 mocno pokazujemy duchowość i religię w kontekście sztuki. Stąd tyle prac Filipa Glassa, znanego z nieustannego drążenia wątków etycznych i duchowych (jak np. trylogia Qatsi, na którą składają się Koyaanisquatsi ( 1982), Powaqqatsi (1988) i Naqoyqatsi (2002). Prezentujemy dzieła o faraonie Echnatonie, jednym z 3 największych reformatorów ludzkości wg Glassa, jest też utwór o M. Ghandim i jego życiowej drodze.
Idea kanału RTVP Opera polega na zaprezentowaniu działalności społecznej w kontekście wielokuklturowego patchworku, typowego dla młodych pokoleń, wychowanych już w innej rzeczywistości społeczno - ekonomicznej. Okazuje się, że także tutaj jest popyt na sztukę, lecz jest to twórczość o innym charakterze, odwołująca się do innych wartości.
Oferujemy po prostu to co znajdujemy wokół nas. Jeśli uda się dopiąć sprawy praw do retransmisji, spróbujemy pokazać Państwu operę "Gwałt na Lukrecji". Premiera już 7. lutego 2013.
Na sezon 2013 zaproponowaliśmy operę "Dzienniki Inmana". Zobaczymy,
czy jej produkcja w lokalnych warunkach jest możliwa i czy uda się
pokonać rozmaite trudności. Zapraszamy także do przeglądania oferty kaskaderów: wszelkiego rodzaju produkcje filmowe są możliwe.
Kanał Radiotelewizja to najnowszy, wspólny projekt stworzony z
inicjatywy dwóch grup – sieci telewizyjnej Telewizja Opera oraz społeczności kanału telewizji
internetowej RTVP, która jest społecznościowym nadawcą multimedialnym. To stacja stworzona z pasją przez członków
warszawskich grup młodych ludzi związanych pasją do muzyki. Tworzona przez fanów dla fanów. Na rynku
działa od roku 2004. Od tego okresu stacja przeszła wiele przemian i stale dąży do sprostania oczekiwań swoich
odbiorców.
Z tego powodu została nawiązana współpraca z siecią
telewizyjną Telewizja Opera, która specjalizuje się w rozpowszechnianiu sztuki niekonwencjonalnej.
Telewizja Opera to przede wszystkim muzyka instrumentalna oraz klasyczna. To
także wydarzenia będące połączeniem światła, ruchu i dźwięku. Radiotelewizja oraz RTVP należą do wspólnej grupy
medialnej - wydawnictwa Wieczorna.pl. Ta sama grupa obejmuje patronat
nad nowym projektem.
Kultura dla społeczeństwa
Chcemy prezentować prawdziwe kino europejskie, pełne erudycji i ukrytych w naszej kulturze dwuznaczności. Poprawnie wykonane, jakościowe kino powinno pozwolić się obronić naszej stacji na rynku. Nie jesteśmy siecią której zależy przede wszystkim na zyskach finansowych. Realizujemy wizję stworzenia produktu- stacji telewizyjnej- o unikalnej w skali kraju jakości. Część produkcji ma charakter kina dla dorosłych, część nadaje się dla młodszej widowni.
Propozycje repertuarowe:
Goltzius & The Pelican Company
Peter Greenaway - The Baby of Mâcon
Peter Greenaway - The cook, the thief, his wife and her lover (Kucharz, Złodziej, Jego Zona i Jej Kochanek)
Peter Greenaway- Zet i dwa zera
Werner Herzog: Aguirre, gniew boży, Nosferatu wampir, Woyzeck, Fitzcarraldo, Zagadka Kaspara Hausera, Stroszek, Krzyk kamienia, Odlegla, błękitna planeta, Zły porucznik oraz Mój Syn, Mój Syn
Filmy muzyczne
Chcemy zaprezentować dorobek kina światowego i europejskiego w dziedzinie filmów z bogata warstwą muzyczną. Oto co planujemy wyemitować.
Koyaanisqatsi
Gattaca- Szok przyszłości
Brzuch architekta. The Belly of an Architect.
Shadow Man (1988), reż. Piotr Andrejew,
Nós que Aqui Estamos por Vós Esperamos (Here We Are Waiting for You), reż. Marcelo Masagão.
Kontrakt rysownika (The Draughtsman's Contract)
A TV Dante (mini-serial TV)
Księgi Prospera (Prospero's Books)
Dzieciątko z Mâcon (The Baby of Mâcon)
The Pillow Book
8 i pół kobiety (8½ Women)
Nightwatching
The Tulse Luper Suitcases,
(z powodu śmiałych scen wiele z tych filmów początkowo otrzymywało "X-rated", klasyfikacja ich jednak uległa z czasem zmianom)
Kino ze świata
Koyaanisqatsi (1982),
Mishima: A Life in Four Chapters (1985)
Kundun (1997)
Hamburger Hill (1987),
Errol Morris The Thin Blue Line. Powaqqatsi (1988)
Naqoyqatsi (2002).
Evidence.
Peter Weir's The Truman Show (1998),
Bent (1997)
Candyman (1992)
Candyman: Farewell to the Flesh (1995),
The Secret Agent (1996).
The Hours (2002)
Morris documentary, The Fog of War (2003).
Secret Window (2004),
Neverwas (2005),
The Illusionist (2006)
Notes on a Scandal,(2006)
Cassandra's Dream (2007),
Les Regrets (2009),
Mr Nice (2010)
Brazilian film Nosso Lar (2010).
Transcendent Man by filmmaker Barry Ptolemy.
Spektakle muzyczne
Repo! The Genetic Opera (Repo! Opera Genetyczna)
John Adams: The Death of Klinghoffer (2001)
Spektakle komediowe
Armando Iannucci
Kabarety zielonogórskie, za pośrednictwem naszej telewizji przy dzienniku 'Zielonogorska.pl'
Formy realizacji
Radiotelewizja zapewnia podstawową infrastrukturę (playout etc.), przy czym koncentruje się na pozyskiwaniu dobrej jakości treści, nie zaś na rozbudowie własnych mocy produkcyjnych. Nie mamy zamiaru wydać wpływów na własną działalność statutową, rolę stacji telewizyjnej rozpoznajemy jako formę działalności kuratorskiej przy tworzeniu atrakcyjnej dla wysmakowanych widzów ramówki stacji.