czwartek, 7 sierpnia 2025

Największe polskie miasto bez połączęń dalekobieżnych to Ruda Śląska!

 " Największe polskie miasto nieobsługiwane przez pociągi dalekobieżne to teraz Ruda Śląska. Choć przez liczącą 130 tys. mieszkańców Rudę Śląską przejeżdżają 54 pociągi PKP Intercity dziennie, to żaden się tu nie zatrzymuje. Na przystanku Ruda Śląska i stacji Ruda Chebzie stają wyłącznie pociągi Kolei Śląskich."


według Z Biegiem Szyn nr lipiec- sierpień.2025

wtorek, 5 sierpnia 2025

Komunikat: nowe kasy biletowe kolei w Zabrzu

 wygodniejsze, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z komfortowymi miejscami dla czekających na pociąg podróżnych – tak będą wyglądały nowe kasy biletowe na dworcu w Zabrzu. Aby poprawić komfort miliona osób korzystających z zabrzańskiego dworca Koleje Śląskie połączyły siły z PKP Intercity. Pomieszczenie pod nowe kasy udostępniły władze tego miasta.

 Komunikat KŚ

poniedziałek, 4 sierpnia 2025

W sprawie połączeń kolei z Opola przez Fosowskie do Tarnowskich Gór: list

 Pan Adam Fularz adamfularz1 (....)outlook.com

 Utworzenie połączeń relacji Opole – Fosowskie – Zawadzkie - Tarnowskie Góry – Port Lotniczy/Katowice nie jest możliwe, gdyż fragmenty odcinka między Zawadzkim a Tarnowskimi Górami zgodnie z przygotowanym przez Zarządcę infrastruktury kolejowej Statutem Sieci Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są uwzględnione w wykazie odcinków linii stanowiących infrastrukturę nieczynną. Oznacza to, że zostały całkowicie wyłączone z eksploatacji z uwagi na stan techniczny lub brak ciągłości infrastruktury. Jednocześnie na czynnym odcinku Opole Główne – Fosowskie – Zawadzkie organizujemy połączenia regionalne. W sierpniu 2023 Województwo Opolskie wystosowało wspólnie z Województwem Śląskim pismo do PKP PLK S.A. w którym podkreśliliśmy konieczność przeprowadzenia modernizacji stykowego odcinka linii nr 144 Zawadzkie – Tarnowskie Góry i poprosiliśmy o podjęcie odpowiednich działań i przedstawienie horyzontu czasowego, w jakim możliwe byłoby przywrócenie wymaganych parametrów technicznych (w tym elektryfikacji). Z naszej strony zapewniliśmy gotowość do przywrócenia przewozów niezwłocznie po wykonaniu prac remontowych. W odpowiedzi Zarządca infrastruktury przekazał, że taka inwestycja nie ma zapewnionego finansowania w ramach przyjętego Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032), a Spółka z uwagi na inne inwestycje nie jest w stanie wyasygnować dodatkowych środków (...)